Czterdziestogodzinne Nabożeństwo
- Szczegóły
- Poprawiono: 05 luty 2016
- Odsłony: 8099
W czwartek - 11 lutego - w naszej parafii rozpocznie się czterdziestogodzinne nabożeństwo eucharystyczne. Jego celem jest pogłębienie więzi wierzących z Chrystusem obecnym w Najświętszym Sakramencie.
W ten sposób chcemy wyciszyć i zaprosić w nasze serca Jezusa Eucharystycznego aby dobrze przeżyć rozpoczynający się czas Wielkiego Postu i przygotować na Wielkanocne Święta.
Zachęcamy wszystkich do uczestniczenia w tym nabożeństwie, podczas którego przy wystawionym Najświętszym Sakramencie będziemy wynagradzać Panu Bogu za grzechy własne i całego świata. Niech to będzie też czas osobistej modlitwy z Chrystusem, zaproszenia Go do swojego życia i powierzenia Mu siebie, naszej parafii, Ojca św. Franciszka i całego Kościoła Jego opiece.
CZTERDZIESTOGODZINNE NABOŻEŃSTWO EUCHARYSTYCZNE 2016
CZWARTEK – 11.02.2016
- godz. 17.00 – GRUPA ŚW. O. PIO i ZESPÓŁ CHARYTATYWNY
- godz. 18.00 – MSZA ŚWIĘTA
PIĄTEK – 12.02.2015
- godz. 07.00 – MSZA ŚWIĘTA
- godz. 08.00 – 09.00: APOSTOLSTWO DOBREJ ŚMIERCI
- godz. 09.00 – 10.00: Mieszkańcy ul. Bratków, Huty Amalii i Mickiewicza
- godz. 10.00 – 11.00: Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta, Łokietka i Moniuszki
- godz. 11.00 – 12.00: Mieszkańcy ul. Janowskiej, E. Plater i Okrzei
- godz. 12.00 – 13.00: Mieszkańcy ul. Cegielnianej, Działkowej i W. Skotnica
- godz. 13.00 – 14.00: Mieszkańcy ul. Irysów, Kwiatowej i Krokusów
- godz. 14.00 – 15.00: Mieszkańcy ul. Różyckiego, Prusa i Barbary
- godz. 15.00 – 16.00: CZCICIELE MIŁOSIERDZIA BOŻEGO i APOSTOLSTWO POMOCY DUSZOM CZYŚĆCOWYM
- godz. 16.00: DROGA KRZYŻOWA DLA DZIECI
- godz. 16.30: MSZA ŚWIĘTA z udziałem dzieci
- godz. 17.15: DROGA KRZYŻOWA
- godz. 18.00: MSZA ŚWIĘTA
SOBOTA – 13.02.2015
- godz. 08.00: MSZA ŚWIĘTA
GODZINKI O NIEPOKALANYM POCZĘCIU NMP - godz. 09.00 – 10.00: RÓŻE RÓŻAŃCOWE
- godz. 10.00 – 11.00: MINISTRANCI i DZIECI MARYI
- godz. 11.00 – 12.00: Mieszkańcy ul. Jodłowej, Szopena i Fitelberga
- godz. 12.00 – 13.00: Mieszkańcy ul Mikołowskiej, Huty Rozalii i Sowińskiego
- godz. 13.00 – 14.00: Mieszkańcy ul. 28 Stycznia, Stokrotek i Mieszka I
- godz. 14.00 – 15.00: Mieszkańcy ul. Świerkowej, Tysiąclecia i Astrów
- godz. 15.00 – 16.00: Mieszkańcy ul. Nowowiejskiego, Partyzantów i Park Chopina
- godz. 16.00 – 17.00: Mieszkańcy ul. Kraszewskiego, Maków i O. Prezydenckie
- godz. 17.30 – 18.00: NABOŻEŃSTWO DO ŚW. MAKSYMILIANA
- godz. 18.00: MSZA ŚWIĘTA
- godz. 19.00: WIECZÓR MODLITWY UWIELBIENIA
WSZYSTKICH PARAFIAN, KTÓRZY NIE MOGĄ ADOROWAĆ W WYZNACZONYCH GODZINACH ZAPRASZAMY W DOWOLNYM TERMINIE
Nabożeństwo czterdziestogodzinne ma bardzo bogatą historię, symbolikę i tradycję. Nawiązuje do przebywania w grobie Jezusa przez 40 godzin. Liczba 40 jest często wymieniana w Biblii i zawsze oznacza święty czas. Przed rozpoczęciem nauczania Jezus przebywał na pustyni przez 40 dni, tyle samo czasu padał deszcz w trakcie potopu, Żydzi wędrowali przez pustynię przez 40 lat.
Dawniej nabożeństwo czterdziestogodzinne najczęściej służyło jako wprowadzenie do Wielkiego Postu. W dzisiejszych czasach jednak mówi się nie tyle o czterdziestogodzinnym nabożeństwie, co o dłuższej adoracji, bez określania czasu jej trwania. Termin ten zachował się w praktyce duszpasterskiej i zwłaszcza w Polsce określa się nim trzydniową adorację, odbywającą się albo w trzy kolejne niedziele przed Wielkim Postem, albo przez kolejne trzy dni do Środy Popielcowej. Zachęca się również, by urządzać je w Adwencie czy też przed ważnymi momentami dla danego Kościoła lokalnego.
Wierni licznie gromadzili się na wszystkich Mszach św., korzystając także z posługi kapłanów w sakramencie pokuty i pojednania. Swoje przywiązanie i kult Chrystusa Eucharystycznego okazywali także czasem poświęconym na adorację Najświętszego Sakramentu. Każda ulica i wioska miała swoją godzinę adoracji. Kościół rozbrzmiewał bez przerwy modlitwami i śpiewem. Kolejno rozważane tajemnice Różańca i słowa Koronki do Miłosierdzia Bożego przeplatały się z pieśniami eucharystycznymi i wezwaniami odmawianych litanii i modlitw. Był to wielki i święty czas. Czas rozmodlenia, wyciszenia i kontemplacji Chrystusa ukrytego w Najświętszym Sakramencie, czas spotkania z Panem i Zbawicielem.